De Platon

Page 1 of 3 - About 28 essays
  • Platon le Professeur: Une Interprétation Pédagogique du Théétète de Platon

    2720 Words  | 11 Pages

    Platon le Professeur: Une Interprétation Pédagogique du Théétète de Platon ABSTRACT: The author argues that the true unity of the Theaetetus is to be found in its purpose as an example of philosophical teaching to the students of the academy. Le lecteur du Théétète peut difficelement éviter de se poser des questions sur son caractère général, sur sa fonction, son intention et sur sa place au sein de l'activité philosophique de Platon pendant la période à laquelle il appartient; ces questions

  • Probleme de la Predication: Noeud Central du Sophiste de Platon

    3511 Words  | 15 Pages

    Probleme de la Predication: Noeud Central du Sophiste de Platon ABSTRACT: Some scholars have found the dealing of the problem of predication, or attribution, in the Sophist (251a-e), a "digression," or a treatment of "a trivial question" and "an insignificant example." We propose to reconsider the importance of Plato’s doctrine on the subject from the point of view of the epistemology- ontology relationship in Plato. This leads to a replacement of the passage inside the whole dialogue. Beginning

  • Orasul iedal

    1038 Words  | 5 Pages

    unghiuri drepte. In secolul IV i.e.n. preocuparea pentru arta de a fauri orase a crescut si au inceput a fi numiti magistrati pentru a pune in aplicare anumite principii urbanistice. Aristotel afirma ca Hippodamus din Milet – cel caruia scriitorii antici ii atribuie numele de pionier in planificarea urbana – a conceput un oras ideal care sa fie locuit de 10.000 de cetateni (barbatii liberi), in timp ce populatia totala ar ajunge la 50.000 de locuitori. El a studiat problemele functionale ale oraselor

  • La paideia homosexuelle: Foucault, Platon et Aristote

    3390 Words  | 14 Pages

    La paideia homosexuelle: Foucault, Platon et Aristote ABSTRACT: As Michel Foucault describes it, the homosexual paideia in classical Greece was an erotic bonding between a boy who had to learn how to become a man, and a mature man who paid court to him. In many of his dialogues, Plato plays with this scheme: he retains the erotic atmosphere, but he inverts and purifies the whole process in the name of virtue and wisdom. In the Republic, however, Socrates' pupil forsakes this model in favor of

  • Nietzsche y el Cristianismo

    3344 Words  | 14 Pages

    pero prometido al sabio, al piadoso, al virtuoso («al pecador que hace penitencia»). (Progreso de la Idea: ésta se vuelve más sutil, más capciosa, más inaprensible, -se convierte en una mujer [sie wird Weib], se hace cristiana...)". (1) El segundo movimiento de la conocida «Historia de un error» del Crepúsculo de los ídolos es el texto que abre el espacio de nuestra reflexión. Alrededor de él, en su proximidad, otros textos se inscriben en esta misma línea que pone los términos «mujer» y

  • Sabiduría y enseñanza en la ciudad en crisis (Platón, Apología 18a7-20c3)

    3231 Words  | 13 Pages

    "Sabiduría" y "enseñanza" en la ciudad en crisis (Platón, Apología 18a7-20c3) ABSTRACT: Con Platón se produce el reconocimiento de la educación como el lugar en que una comunidad mantiene su peculiar instalación en la realidad y por ello como el terreno de la acción politica eficaz. La problemática, presente ya desde los textos socráticos, es ubicada en el pasaje de la Apologia de Sócrates en que la mención de las ‘acusaciones antiguas’ permite ver el juego de distintos elementos-la paideía, la opinión

  • Nihilsmo, Fin de la Metafisica y Secularizacion en el Pensamiento de Nietzsche, Heidegger y Vattimo

    4093 Words  | 17 Pages

    Nihilsmo, Fin de la Metafisica y Secularizacion en el Pensamiento de Nietzsche, Heidegger y Vattimo ABSTRACT: The purpose of this article is to articulate Nietzsche's criticism of morality which is centered in his experience of the death of God and the end of the subject of Modernity. Nietzsche considers nihilism as a nihilism of morality, not of metaphysics: it is morality and its history that has given rise to nihilism in the Occident. That is why Nietzsche separates himself from metaphysics

  • Nicolás Maquiavelo y El Príncipe

    1696 Words  | 7 Pages

    En el mundo de la política hay pocas obras que han marcado tanto la historia como lo ha hecho El príncipe. Escrito en 1513 por Nicolás Maquiavelo, este tratado político nace como dedicatoria para Lorenzo II de Medici, pero ha influenciado a muchos otros líderes como Napoleón Bonaparte. Antes de adentrarnos en el libro, hablemos un poco de Maquiavelo. Maquiavelo nace el 3 de mayo de 1469, en medio del Renacimiento italiano, en la República de Florencia, hogar de muchos otros personajes históricos

  • Exploring the Validity of the Statement that the Eruption of Thera Caused the Downfall of Minoan Crete

    1746 Words  | 7 Pages

    be pumice and beach sand at Amnisos that, he believed, could only have traveled there by a tidal wave caused by the collapse of the volcano (Castleden 1990, 143)( Dominey-Howes 2003, 107). Nicolas Platon who was excavating in Zarko, was also convinced he found pumice and tephra ash on his site (Platon 1966, 178). It was also thought that the collapse of Thera into a caldera could have caused a Tsunami that destroyed the Minoans (Barber 1990, 218). Floyed McCoy, in his paper for the Geological Society

  • Analysis Of Desarrollando La Tesis

    1229 Words  | 5 Pages

    expresada en una o dos frases, representa la afirmación central de su trabajo. • Una tesis de un nivel, muestra que usted ha leído el material. • Una tesis de dos niveles se compromete a ayudar a su lector a comprender lo que él/ella puede haber omitido. • Una tesis de tres niveles desafía la comprensión del lector acerca de la materia y se compromete a ampliar y profundizar la comprensión del lector en implicaciones y significado. Una tesis de un nivel puede ser adecuada para algunas situaciones, pero

Previous
Page123